Friday, October 21, 2005

Tongperikelen (2)

Arrg.

Na een week antischimmelzalf, van de dokter te horen dat het 'waarschijnlijk viraal is', een week een degoutante kamille-mondspoeling te moeten gebruiken, zijn we nu toe aan de laatste nieuwe, en hopelijk juiste, verklaring voor mijn geirriteerde (en intussen ook behoorlijk irritante) tong.

Een tekort aan vitamine B12, ook wel foliumzuur genoemd. Inderdaad, ik zou er zelf ook nooit zijn opgekomen. Maar daar het zich niet uitbreidt is het probleem dus niet viraal of bacterieel, wat wil zeggen dat ik en Kristel dus al twee weken voor niets elkaar niet gekust hebben. Ach ja. Dat compenseren we wel.
Ik heb nu dus twee buisjes bloed mogen afgeven om te laten testen, en weer een nieuwe mondspoeling meegekregen... Ik ben benieuwd...

2 comments:

Syrse said...

arme Jo... ge hebt me trouwens vandaag weer gemist int Rits ^^ Veel beterschap!

bosduif said...

Foliumzuur ... foliumzuur ...

Oh juist, d*t st**t op de p*kken multivruchtens*p v*n den *ldi.

G* multi, Jorik! G* multi!

(mijn toetsenbord is stuk, r**d eens *elke letters er niet *erken, leuk spel hoor!)